Asociatia De Lupta Antidrog AMA a fost infiintata in anul 2009, fiind o organizatie neguvernamentala obtinand certificat de inscriere a persoanei juridice la judecatoria sectorului 6 cu nr.88 din 21.08.2009 avand certificat fiscal C.I.F 25973832 si cont deschis la CEC Bank SA agentia Pacii RO10CECEB60743RON2315237
Scopul Asociatiei il reprezinta desfasurarea de programe sau proiecte in domeniul prevenirii traficului si consumului de droguri , in domeniul tratamentului , recuperarii si reinsertiei sociale a dependentilor de droguri ,alcool, tutun, precum si alte dependente, in domeniul prevenirii virusului HIV/SIDA , al traficului cu fiinte umane , al terorismului , crimei organizate , coruptiei si apararii drepturilor omului si domeniul cooperarii internationale, de interes general si/sau comunitar,in tara sau strainatate, in nume propriu sau in parteneriat cu persoane fizice sau fundatii, in vederea realizarii de programe antidrog, antiterorism, trafic de fiinte umane, crima organizata si anticoruptie de catre acestea din urma.
Asociatia isi poate constituii filiale, centre, etc., ca structuri in teritoriu sau in strainatate, urmand a respecta prevederile statutare ale Asociatiei.Sprijinirea institutiilor statului in derularea programelor si proictelor prevazute in Strategia Nationala Antidrog, Antiterorism, Trafic de fiinte umane, Anticoruptie, Antisida, Antialcool, Antitutun si Apararea drepturilor omului.Finantarea unor actiuni , proecte si programe desfasurate prin forte proprii sau in cooperare cu persoane fizice si juridice romane sau straine.Colectarea de fonduri necesare finantarii actiunilor , proictelor si programelor, prin derularea unor activitati cum ar fi: organizarea de spectacole, tombole, editarea de publicatii specifice , actiuni de consultanta, informare, publicitate si alte asemenea, potrivit legii.Finantrea si organizarea unor cursuri speciale de pregatire pentru cei care isi desfasoara activitatea in domeniului luptei antidrog, antisida, al terorismului si crimei organizate, al anticoruptiei si apararii drepturilor omului , in scopul asigurarii personalului necesar centrelor de prevenire, evaluare si consiliere antidrog ori altor organisme specializate, publice sau private.Infiinteaza sau sprijina infiintarea si functionarea unor asezaminte private specializate in consilierea , diagnosticarea, tratarea, reabilitarea si resocializarea dependentilor de droguri, alcool, tutun ori alte dependente.Stabilirea de contacte si relatii de colaborare cu institutii, organisme, asociatii sau fundatii din tara sau strainatate, care ar putea sprijinii activitatea Asociatiei.
Informarea cu privire la pericolele si riscurile consumului de droguri licite si ilicite constituie o componenta importanta a educatiei, constientizarea faptului ca sunt raspunzatori pentru deciziile pe care le iau in privinta consumului de droguri, intelegerea conceptiilor gresite, prejudecatilor si miturilor legate de consum.
Oricum am privi acest fenomen, problema de fond este extrem de grava si trebuie tratata cu seriozitate, iar daca pana in prezent principala responsabilitate de prevenire si combatere a acestuia o reprezentau factorii de decizie ai autoritatilor statale, trebuie sa constientizam faptul ca din cauza complexitatii si extinderii din ultima decada a acestui flagel este necesara si utila implicarea unui numar mai mare de actori, incepand de la comunitate incluzand si exponentii societatii civile, autoritatile locale/regionale, terminand cu formatorii de opinie (comunicatori in diverse medii sociale). Asadar, autorii in cuprinsul acestei lucrari militeaza pentru reconsiderarea platformelor nationale si locale de prevenire si asistenta a dependentelor, accentuand in unele parti ale manualului pe dependenta de droguri, considerata pe drept una dintre cele mai nocive dependente si unul dintre riscurile la adresa bunastarii si sigurantei cetateanului si a comunitatii. Astfel, credem ca institutiile trebuie sa isi adapteze initiativele de informare si modul de raspuns pentru contracararea flagelui in stransa cooperare cu cetateanul si comunitatea, factorii decidenti din administratia publica trebuind sa regandeasca finantarea acestor activitati pe masura sau in stransa corelatie cu evolutia fenomenului caruia i se adreseaza raspunsul institutional, , sa permita un grad de flexibilizare mai mare a politiciilor anti-dependenta si in particular a celor antidrog, invatand din lectiile trecutului si folosind drept exemplu experiente din alte tari. Dependenta e o afectiune care trebuie tratata ca atare si nu cu ascunderea ei sub pres. Nu exista actiuni gresite, nedrepte sau infeciente, ci doar pasivitate, lipsa de interes, demagogie si in cel mai rau caz, toleranta fata de un flagel distrugator de destine.